Tres colores: Azul (Francia-Polonia, 1993) de Kieslowski nos acercó al proceso de composición musical y a los problemas de la autoría.
Se invita a los investigadores que trabajan en este conjunto de problemas dentro de una amplia variedad de disciplinas (historia, análisis de la música, psicología, filosofía, ciencias cognitivas, sociología, etnomusicología, antropología, etc.) a evaluar las diferentes metodologías desarrolladas en los últimos treinta años desde sus respectivas áreas y desde una perspectiva interdisciplinaria. Cada enfoque contribuye a su manera al avance de nuestra comprensión de los procedimientos, técnicas y know-how empleados por los músicos que participan en proyectos creativos.
El objetivo de este congreso internacional es rastrear el proceso creativo en el ámbito de la música.
Los ponentes invitados en 2015 son Georgina Born (University of Oxford), Nicholas Cook (University of Cambridge, author of Musical Performance as Creative Practice, Oxford U.P., 2016), Pierre-Michel Menger (Collège de France, author of The Economics of Creativity, Harvard U.P., 2014), y Friedemann Sallis (University of Calgary, author of Musical Sketches, Cambridge U.P., 2015).
TCPM también incluirá talleres / conciertos sobre la composición y el rendimiento dirigido por Hyacinthe Ravet (Université Paris-Sorbonne) y Jean–François Trubert (Université de Nice-Sophia Antipolis).
Los idiomas de la conferencia son Inglés y Francés. Se ofrecerá traducción simultánea de periódicos franceses.
Leer la convocatoria completa de propuestas aquí. Las propuestas deben ser recibidas a más tardar el 1 de diciembre 2014 a través de la página web de la conferencia.
Tracking the Creative Process in Music
This conference brings together researchers interested in artistic creativity and the study of processes of musical and sound creation of the past and present. Researchers working on this cluster of problems from a wide variety of disciplines (history, music analysis, psychology, philosophy, cognitive science, sociology, ethnomusicology, anthropology, etc.) are invited to assess the different methodologies developed in the last thirty years in their respective areas from an interdisciplinary perspective. Each approach contributes in its own way to the advancement of our understanding of the procedures, techniques, knowledge and know-how employed by musicians involved in creative projects.
Our guest speakers in 2015 will be Georgina Born (University of Oxford), Nicholas Cook (University of Cambridge, author of Musical Performance as Creative Practice, Oxford U.P., 2016), Pierre-Michel Menger (Collège de France, author of The Economics of Creativity, Harvard U.P., 2014), and Friedemann Sallis (University of Calgary, author of Musical Sketches, Cambridge U.P., 2015).
TCPM will also include workshops/concerts on composition and performance led by Hyacinthe Ravet (Université Paris-Sorbonne) and Jean-François Trubert (Université de Nice-Sophia Antipolis).
The languages of the conference are English and French. Simultaneous translation of French papers will be provided.
Read the full call for proposals here. Proposals must be received no later than 1 December 2014 via the conference’s website.
1 comments
2015, año de congresos - SEyTA says:
Dic 29, 2014
[…] Tracking the Creative Process in Music […]